Na pierwszym spotkaniu w mojej pracowni uzgadniany jest  krój garnituru łącznie ze wszystkimi szczegółami. W pierwszej kolejności to Klient przedstawia swoją wizję, opowiada o swoich nawykach i upodobaniach odnoście kroju i materiału na garnitur. Na podstawie tego co usłyszę rysuję w myślach projekt garnituru jaki życzy sobie Klient. Często taki projekt przelewany jest na papier i powstaje pierwszy szkic. Jest to bardzo waży etap zarówno dla krawca jak Klienta, gdyż chodzi o wzajemne zrozumienie się. Im dokładniej poznam potrzeby klienta tym ostatecznie produkt finalny będzie bardziej dostosowany do tego czego Klient sobie życzy. W każdym momencie służę doradztwem o ile Klient sobie tego życzy. 

Następną czynnością jest wybór tkaniny, a jest w czym wybierać. Mamy do dyspozycji około 3000 angielskich i włoskich tkanin, dlatego jestem pewien, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Po wybraniu tkaniny przystępuję do pobranie miary oraz zanotowania wszelkiego rodzaju cech szczególnych. Klient, który po raz pierwszy odwiedza profesjonalnego krawca, zazwyczaj po wielu przykrych konfrontacjach z gotowymi garniturami, od razu dowiaduje się, że zaokrąglony brzuch czy płaskie pośladki nie wpływają na jego zewnętrzny wygląd. Każdy mankament figury można ukryć pod dobrze skrojony i uszytym garniturem.

Wybór tkaniny

Po pobraniu miary rysuję na brązowym papierze kształt marynarki, kamizelki, spodni. Wzór jest niczym architektoniczny plan garnituru. Formy poszczególnych części garnituru wycinam na papierze i układanie na kawałku materiału. Następnie obrysowuje kredą krawiecką na tkaninie formę poszczególnych części garnituru. Muszę upewnić się czy wzór na tkaninie odpowiednio schodzi się w miejscach, w którym mają być szwy, tak aby po zszyciu wzór się zgadzał. Potem wycinam ręcznie tkaninę, co jest bardzo ważnym momentem szycia na miarę. Wykrój będzie później dopasowywany podczas przymiarki. Następnie zszywanie są ze sobą poszczególne części - marynarki, spodni, kamizelki. Do pierwszej przymiarki fastryguje się  białą bawełnianą nitką części garnituru.

Pobranie miary i wykrój

Wizja i projekt

Special Events

Pierwsza przymiarka

Druga przymiarka

Elementy wykonczeniowe

Gotowe ubranie

Pierwsza przymiarka może odbyć się po kilku dniach od pobrania miary, ale z reguły jest to uzależnione od listy osób oczekujących. W pierwszej przymiarce klient ma okazję zobaczyć po raz pierwszy, w całości,  wybraną przez siebie tkaninę, która zaczyna przybierać formę garnituru. Jest to ekscytujące moment, gdyż do tej pory garnitur istniał tylko w wyobraźni klienta i krawca. Zaznaczam, że na tym etapie można nanieść  prawie wszelkie poprawki. Ponadto pierwsza przymiarka bardziej czytelna jest dla krawca niż dla Klienta.

Po pierwszej przymiarce garnitur ponownie jest rozkładany na części pierwsze. Uwzględniając ustalone poprawki zszywam drugą wersję garnituru. Do nadania odpowiednich kształtów przyszywa się do tkaniny flizelinę. Proces podszywania wykonywany jest ręcznie. W trakcie szycia regularnie przeprasowuje się tkaninę żelazkiem. Prasowanie oraz klejonki nadają garniturowi jego trójwymiarowy kształt. Elastyczność włosia końskiego umożliwia stworzenie trwałych zakrzywień materiału, na przykład w okolicach klatki piersiowej i w klapach. Zazwyczaj garnitur dopasowywany jest w trzech przymiarkach. Dzieje się tak w przypadku pierwszego zamówienia. Jeżeli Klient już wcześniej korzystał z naszych usług, niejednokrotnie wystarczy tylko jedna przymiarka.   

Kolejnym ważnym etapem szycia garnituru jest ręczne wykonanie dziurek do guzików. Wykonuje się je dopiero po ostatniej przymiarce, kiedy klient jest zadowolony z garnituru. Jest to proces również bardzo pracochłonny. Potrzebuję na to aż kilku godzin do obszycia wszystkich dziurek od guzików. 

Kiedy garnitur jest już ukończony i dokładnie wyprasowany, Klient może umówić się na wyczekiwany odbiór nowego garnituru. Dążę do tego, aby wykonany przeze mnie garnitur wyglądał jak naturalna część Klienta. Mam nadzieję, że relacje stworzone między mną a Klientem w trakcie całego procesu szycia garnituru na miarę, oparte na wzajemnym zaufaniu mogą przetrwać długie lata. Nie ma dla mnie nic ważniejszego jak zadowolony Klient. 

​© 2015 by MR Badura. All rights reserved.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now